Leveranspolicy
Leveranspolicyn är tillämplig när du som kund köper en vara via areprillan.se (”Hemsidan”). Avtal ingås mellan dig som kund (”du” eller ”kunden”) och Åreprillan AB, organisationsnummer 556908-7793 (”Åreprillan eller Vi”).
Då alla våra produkter skickas från Åre är den förväntade leveranstiden är 2 – 4 arbetsdagar men vi strävar alltid efter att du skall då din beställning så fort som möjligt. Om du inte fått din beställning levererad inom 5 arbetsdagar vill vi gärna att ni kontaktar vår kundservice på info@areprillan.se. För det fall att Vi inte kan levererad önskad beställning kommer vi kontakta dig och ge dig möjlighet att byta till annan likvärdig produkt eller häva köpet helt.
Alla Åreprillans Leveranser sker med hjälp av Postnord Varubrev. För det fall försändelsen inte får plats i brevlådan levereras den vid din dörr eller hämtas på ditt lokala ombud. Försändelsen ska då hämtas ut hos ombud inom den tid som anges i aviseringen. För uthämtning av varubrev hos ombud krävs vanligen inte legitimering, vi rekommenderar dock att du eller ombud tar med relevanta ID-handlingar. Du får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas samt informerar om Identifiering behövs. Avisering sker vanligtvis via e-post, telefonsamtal eller SMS, men kan också ske i pappersformat i brevlådan. Försändelser som ej hämtats ut inom 7 dagar återsänds till Åreprillan. Skulle detta ske kommer Åreprillan att debitera kunden en administrationsavgift om 200 kronor för att täcka frakter och hantering.